Topvorm: vitaliteit en omgaan met werkdruk

Hoe bereiden de spelers van Vitesse zich voor op een cruciaal duel? Hoe herstellen ze van hun inspanningen? Hoe weten ze of ze fit genoeg zijn voor de volgende wedstrijd? Met de training Topvorm vertalen we de uitdaging om lichamelijk en geestelijk fit te blijven naar de werkvloer.

Presteren én zuinig zijn op jezelf

In de sport is lange tijd vooral aandacht voor fysiologische aspecten geweest. Geleidelijk ontdekten sporters en hun begeleiders hoeveel er te winnen valt op het psychosociale vlak. Waarom is een uitwedstrijd zoveel moeilijker dan een thuiswedstrijd? Hoe hervindt je de motivatie na een grote nederlaag? Hoe zorg je voor de juiste mate van spanning voor een kampioenswedstrijd? En hoe kan rust in je hoofd bijdragen aan het herstel van de rest van je lijf?

Stuk voor stuk thema’s die ook op de werkvloer spelen. Professionals hebben ook te maken met de prestatiedruk, tegenslagen, zelfvertrouwen en motivatie. Maar het is nog lang niet geaccepteerd om na een piek een hersteltijd in te bouwen. De volgende deadline staat immers alweer voor de deur. Zonde, want vitaliteit is van groot belang op het bedrijfsresultaat.

De training Topvorm is een investering in de lichamelijke én geestelijke fitheid van jouw medewerkers!

adult-2398561_1920

Doelgroepen

Trainingsthema’s

Veel organisaties maken zich zorgen om de vitaliteit van hun medewerkers maar weten niet goed hoe ze hen kunnen helpen. Deze training is een waardevolle investering voor de volgende doelgroepen:

  • Leidinggevenden die meer willen doen om hun medewerkers vitaal te houden
  • Teams die onderling willen komen tot een vitalere werkomgeving
  • Individuele medewerkers meer inzicht in en grip op hun energielevel willen krijgen
  • Doelen stellen. Wat is voor jou belangrijk? Waar krijg je energie van? Wat zijn jouw drijfveren op het werk?
  • Omgaan met druk. Hoe ga je om met stressfactoren? Wat zijn die factoren in jouw werkomgeving? Hoe kan je zorgen dat ze minder invloed op je energieniveau hebben?
  • Herstelbronnen. Inspanning is gezond en pieken kan een enorme kick geven. Maar hoe zorg je dat je ook weer op laadt? Denk hierbij aan beweging, slaap, voeding en sociale support. Dat lijken veelal prive-kwesties, maar als het om energie gaat kan je werk en prive niet scheiden. Stress is bijvoorbeeld van invloed op je nachtrust, nachtrust op je resultaten, en resultaten weer op stress.

Trainer

Afke van de Wouw is als performance coach betrokken bij ondermeer voetbalclub Vitesse. Met haar eigen bureau Wouw Performance Coaching maakt ze ook de vertaalslag naar de werkvloer. Met WPC kan ze losse workshops verzorgen maar ook integrale vitaliteitsprogramma’s.

AfkeV

Interesse in een training, offerte of vrijblijvende kennismaking?